۱۳۹۰ اسفند ۱۳, شنبه

خاتمی متشکریم!

خاتمی به خاطر شرکت زبونانه ات در مضحکه ی انتخابات مجلس از تو سپاسگزاریم. تو با رفتار اخیرت چیزهایی را به ما یادآور شدی که همپالگی هایت به سختی سعی در زدودن از  حافظه تاریخی  ما داشته اند. تو به ما یادآور شدی «جنبش سبز» برای تو و همپالگی هایت چیزی جز اسم رمز باند اصلاح طلب برای بازگشت به کرسی های قدرت در ج.ا نبوده است. هر چند که این اسم برای بسیاری از ما نویدی از آزادی و عدالت بود. به ما یادآور شدی که گرچه رنگ علف شدیم اما خوراک خران خمینی نشویم. تو به ما یادآوری شدی که وقتی «مصالح نظام» و در میان باشد همه چیز مصالحه کنی از خون شهید عزت ابراهیم نژاد در جنایت کوی دانشگاه ۱۳۷۸ گرفته تا شهید صانع ژاله و  محمد مختاری در ۲۵ بهمن ۸۹  و ده ها شهید و صدها و هزاران زخمی و زندانی و کتک خورده بی نام و نشان دیگر راه آزادی فدای مصلحت باند اصلاح طلب برای حفظ «پنجره گفتگو با قدرت» می شود {توجیه رجبعلی مزرووعی، از اصلاح طلبان مقیم پاریس برای شرکت تو در مضحکه انتخابات}



تو ماه پیش برای ارباب ات خامنه ای نسخه پیچیده بودی که شرایط حداقلی تو برای شرکت در مضحکه انتخابات این هاست: «آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه و گروه‌ها، پایبندی مسئولان به قانون اساسی و فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد» {منبع}. هیچ کدام از این شرایط محقق نشد و تو باز شرکت کردی. بعضی از دوستان سابق ات گفتند که لابد از «خوف» بوده. البته تو هر صفتی داشته باشی، به صفت شجاعت مشهور نیستی. من بر جبونی ات خرده نمی گیرم چون اگر هر گونه شبهه ای درباره تو داشتم (که نداشتم) خیلی وقت پیش، درست پس از واقعه ی کوی دانشگاه زدوده شد. زمانی که نشان دادی وقتی پای حفظ نظام درمیان باشد در جدا کردن صف خود از مردم ذره ای درنگ نمی کنی. اما  باز از تو ممنونم چون به مایی که از آلزایمر تاریخی رنج می بریم نشان دادی که زیر بیرق «سبز» دو هیئت کاملا متفاوت سینه می زنند. دسته ای بی شمار از مردمان صادق و بی آلایشی که جرعه ای آزادی و نسیمی از دموکراسی می خواهند. جوانانی که از نظام محبوب تو و هر چیزی که رنگ بوی ج.ا دارد مثل طاعون نفرت دارند. دسته ای دیگر کسانی چون تو و یاران فرصت طلب خارج نشین ات که ی که بند ناف هویت سیاسی تان را نظام ضدبشری ج.ا بریده اند و «سبز» پشمینه ای است که می خواهید از آن تریج دیگری بر قبای صدارت بدوزید. دموکراسی به سادگی اولویت و دغدغه سلک شما نیست. شرکت تو در مضحکه انتخابات فقط نیشتر دیگری بود بر زخمی چرکین که از سال ۸۸ مانع بالندگی جنبش ضددیکتاتوری کشورمان شد. 

از تو ممنونیم که بر این مغاک میان ما مردم خسته از جمهوری اسلامی و باند اصلاح طلب نور دیگری تاباندی. هر چند که با این عمل کار یاران ماله کش ات را سخت کردی. ماله کشان جرس ابتدا شرکت تو را انکار کردند. بعد که دم خروس هویدا شد گروهی از ماله کشان گفتند که شرکت تو اهمیت چندانی ندارد چرا که تو فقط سر خود و لابد از روی تکلیف دینی تقیه کردی و حرف های چندماه پیش ات را به سان گربه ای که بر مدفوع خود خاک می پاشد دفن کردی. بعد که دیدی عرصه تنگ شده و حتی یاران سابق بر تو خرده می گیرند گفته ای که رفتی و فقط روی برگه نوشته ای «جمهوری اسلامی» ! {روایت نورانی نژاد}  به علاوه تاکتیک قدیمی آخوندی زدن خود به موش مردگی و «اندک آبرویی دارم»‌ را به کار گرفتی و گفتی که به خاطر زندانیان سیاسی رأی داده ای. دیدن قیافه یاران سابق ات و زندانیان سیاسی امروز موقع شنیدن این توجیه تراشی ها تماشایی خواهد بود. احسنت بر تو که حتی در پررویی و دغل سرآمد دجالان زمانه هستی. تو چهره عریان یک اصلاح طلب واقعی را به مردم نشان دادی به خودت افتخار کن سید شکلاتی!