۱۳۹۳ مرداد ۱۳, دوشنبه

آمریکا تجهیز نظامی اسرائیل را متوقف کن


دولت اسرائیل از گستره وسیعی از تسلیحات متعارفی مانند تفنگ، فشنگ، موشک، پهپاد، جت های جنگنده، توپخانه، تانک، نفربر زرهی و کشتی های جنگی برای انواع نقض حقوق بشر در غزه استفاده می کند. زمان آن رسیده که دولت آمریکا فورا انتقال سلاح به اسرائیل را متوقف کند و برای تحریم تسلیحاتی اسرائيل در سازمان ملل اقدام کند. 


از زمان شروع عملیات نظامی «لبه حامی» اسرائیل تا روز ۳۰ جولای ، بیش از ۱۲۶۰ فلسطینی کشته شده اند، بیش از ۶۰۰۰ نفر مجرح شده اند و ۴۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه کاشانه شان شده اند. سازمان ملل تخمین می زند که بیش از ۸۵۰ نفر از کشته شده گان در غزه غیرنظامیان هستند ا زجمله ۲۴۹ کودک و ۱۳۵ زن. این ارقام تکان دهنده هستند. عده خیلی بیشتری فلسطینی بی خانمان شده اند چون طی حملات اسرائیل خانه هایشان ویران یا غیرقابل سکونت شده است.  تا به اینجا ۵۵ سرباز اسرائيلی کشته شده اند. گروه های مسلح فلسطینی به طور بی هدف به سمت مناطق غیرنظامی اسرائیل موشک پرتاب می کنند. دو غیرنظامی اسرائیلی و یک کارگر مهاجر تایلندی کشته شده اند. استفاده از این موشک ها خلاف قوانین بین المللی است چرا که به طور بی هدف غیرنظامیان را هدف قرار می دهد و عفو بین الملل خواهان توقف فوری چنین حملاتی است. 

بسیاری از تاکتیک های نظامی استفاده شده توسط دو طرف درگیر خلاف قوانین بین الملل و حقوق بشر است. ایالات متحده هم اکنون بزرگ ترین صادرکننده تجهیزات نظامی،‌امنیتی و پلیسی به اسرائیل است. دولت ایالات محتده باید به  سهم خود فروش یا فرستادن تسلیحات را که مکررا برای نقض جدی قوانین بین الملل استفاده می شوند متوقف کند. امروز بیش از هر زمان دیگر ایالات متحده باید به تجهیز نظامی اسرائیل پایان دهد. 

پایان

متن پتیشن به جان کری:
آقای وزیر جان کری
بدین وسیله می خواهم خشم و نگرانی خود را از وضعیت رو به وخامت در غزه و اسرائیل بیان کنم. من از دولت آمریکا م یخواهم فورا به انتقال اسلحه به اسرائیل خاتمه دهد و کمک کند تا سازمان ملل تحریم تسلیحاتی را علیه تمام طرف های درگیر تصویب کند. 
{...عمدتا تکرار متن مقدمه}

سیاست ایالات متحده ارائه تسلیحات به جاهایی را که خطر نقض شدید حقوق بشر وجود دارد منع می کند. دولت ایالات متحده باید مطابق قوانین و سیاست های خودش در مورد فروش تسلیحات عمل کند. 
تجهیز نظامی اسرائیل را متوقف کنید. جهان نظاره گر است.
با احترام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر